Twee nieuwe schepen voor Rederij Doeksen
Het ms Noord-Nederland blijft in haar huidige vorm (vrachtcatamaran) gehandhaafd. De meerprijs van nieuwbouw in verhouding tot de kosten voor verbouwing speelde hierbij een doorslaggevende rol.
Het oorspronkelijke plan bestond uit: de verbouwing van het ms Noord-Nederland tot passagiersveerboot op LNG (capaciteit 225 passagiers en 160 lane-meters of ca. 60 personenauto’s); de bouw van een nieuwe autocatamaran op LNG (capaciteit 700/900 passagiers en 72 personenauto’s).
De nieuwe vlootinvestering wordt: de bouw van een nieuwe autocatamaran op LNG (capaciteit: 200/300 passagiers; ca. 50 - 60 personenauto’s; dubbele vracht lane); de bouw van een nieuwe autocatamaran op LNG (capaciteit 700/900 passagiers en 72 personenauto’s).
Het uitbreiden van de vloot van Rederij Doeksen met twee nieuwe schepen, waarbij bovendien het ms Noord-Nederland behouden blijft in haar huidige rol als vrachtboot, betekent een aanzienlijke kwaliteitsimpuls voor de dienstverlening van Doeksen.
De wijziging van het vlootplan heeft tot gevolg, dat het in de vaart nemen van het eerste schip niet volgens de eerdere planning al in 2016 zal kunnen plaatsvinden. Doeksen vindt het van groot belang op korte termijn te starten met het nieuwe traject en streeft naar een aanbesteding voor beide nieuwe schepen in het vierde kwartaal van 2015.
Uw reactie