Voetbal

Smeding en Zeerobben verlengen drie jaar

Groot en goed nieuws voor de voetbalvereniging Zeerobben: de sponsorcommissie bereikte eerder deze week overeenstemming met hoofdsponsor Smeding Groenten en Fruit over verlenging van het sponsorcontract voor een nieuwe periode van drie jaar, ingaande het seizoen 2018/2019, dus lopend tot en met de zomer van 2021.

 

Dat is een substantiële verlenging van een samenwerking die al loopt vanaf 2010. Natuurlijk is Zeerobben daar bijzonder mee ingenomen. Maar dat kan ook voor Smeding gezegd worden. Beide partijen zijn het er over eens dat de samenwerking wederzijds vruchten heeft afgeworpen. Smeding en Zeerobben, dat is zogezegd wel een ding geworden in de noordelijke voetbalwereld. Herkenbaar in de publiciteit, herkenbaar in uitstraling, herkenbaar in ambities en successen over de jaren dat de samenwerking al loopt. Er is voor beide partijen waarde gecreëerd en dat maakte het voor zowel club als sponsor dan ook zeer waardevol om te verlengen. Zo kan worden voortgebouwd op wat in voorgaande jaren is neergezet.

 

Smeding is een bedrijf met een mooie, ambitieuze, professionele, maar daarnaast ook sociale uitstraling. Zeerobben is zeer ingenomen met het feit dat zo’n prachtbedrijf zich al jaren aan de club verbonden heeft en dat nu dus nog weer eens voor een periode van drie jaar bestendigd.

De ondersteuning van Smeding heeft Zeerobben ook geïnspireerd tot ambitieuze plannen. Komend vanuit de derde klasse is Zeerobben inmiddels opgestoomd naar de eerste klasse. Een positie die de club de komende jaren hoopt te bestendigen. Stevig in het linker rijtje spelen, dat is wat er tot 2020 als ambitie ligt. En dan verder? Nog hogerop? Alleen als het zou kunnen met voornamelijk spelers uit de eigen opleiding, jongens die op het Oostersportpark zijn opgegroeid. Vandaar ook dat Zeerobben recentelijk stevig heeft ingezet op de terugkeer van zulke spelers en die inspanning gelukkig ook vertaald zag in de terugkeer van jongens als Patrick Amels, Ane Schaap, David van der Pol, Jordy Torenbeek en Lutsen Smits.

 

De positieve ontwikkeling van de relatie tussen Smeding en Zeerobben is ook de katalysator geweest die heeft geleid tot de oprichting van de succesvolle Businessclub die inmiddels al meer dan veertig leden telt. En recentelijk voegde zich daar ook de nieuwe Hoofd Jeugdsponsor Assurantiebedrijf Froonacker uit Franeker bij. Met de geweldige steun van al die betrokken bedrijven kan de club zich verder ontwikkelen als opleider van jong talent dat later graag op niveau amateurvoetbal wil spelen.

|Doorsturen

Buienradar



Agenda