Nieuws

Hoge score Doeksen bij klanttevredenheidsonderzoek

Door Jeroen Pietersma
HARLINGEN - In april van dit jaar voerde onderzoeksbureau Goudappel Coffeng het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek waddenveerdiensten uit, in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. De overheid gebruikt de resultaten van de metingen om de klantwaardering tijdens de uitvoering van de concessie op deze trajecten te monitoren. Uit het onderzoek blijkt dat de reiziger de veerdienst naar Terschelling en Vlieland in 2012 waardeert met een totaaloordeel van respectievelijk 8,1 en 8,3: een hogere score dan de 7,9 en 8,1 van de 0-meting in 2009.

Rederij Doeksen is erg blij met de hoge score. “Natuurlijk probeer je jezelf ieder jaar te verbeteren, maar dat is niet vanzelfsprekend,” zegt Irene Smit, hoofd commerciële zaken. “Ook zijn we erg blij met de cijfers die de eilanders ons geven. Zij zijn immers de meest frequente gebruikers van onze veerdienst én dus ook de meest kritische.” Ook eilanders beoordelen de dienstverlening van Rederij Doeksen dit jaar opnieuw met hoge cijfers. Een 8,8 op stiptheid op zowel Vlieland als Terschelling. Op klantvriendelijkheid scoort Doeksen onder Terschellingers een 8,2 en onder Vlielanders zelfs een 8,5.

“We zijn trots op onze medewerkers, die de lat voor zichzelf steeds weer een stukje hoger leggen en van de overtocht van onze gasten een fijne ervaring maken,” zegt Irene Smit. De hoge score betekent niet dat Rederij Doeksen nu op haar lauweren kan rusten. De mooie cijfers zijn een goede motivatie om volgend jaar nog beter uit de bus te komen. Irene Smit: “We blijven kritisch op ons product en luisteren naar de feedback die we krijgen van onze gasten en via de klantenpanels op de eilanden. Volgend jaar wordt er opnieuw een onderzoek uitgevoerd en moeten we in elk geval net zo hoog, zo niet hoger scoren.”

|Doorsturen

Buienradar



Agenda