Fraaie kunstwerken op expositie RSG Simon Vestdijk
Alle docenten vertelden iets over de verschillende opdrachten uit hun klas. Zo hadden de leerlingen van klas 1 werk gemaakt omtrent het thema ‘Monsters in de stad’. Dit naar aanleiding van dynamische vormen die je ziet in vlekken. De monsters die gemaakt zijn bij handvaardigheid hebben een plek in de stad gekregen, waarbij de moderne media een belangrijke rol kreeg.
Klas 2 (tekenen) had een opdracht uitgevoerd met fotosequenties, waarbij opeenvolgende beelden een beweging uitbeelden. Bij handvaardigheid in klas 2 hadden de leerlingen vliegobjecten gemaakt die in het B gebouw waren uitgebeeld. Zij werden geïnspireerd door de Belgische kunstenaar Panamarenko en de bekende Leonardo Davinci.
Klas 3 (tekenen) had zich bezig gehouden met dynamische bovenlucht. Inspiratiebron was Vincent van Gogh. Klas 3 (handvaardigheid) hadden als opdracht ‘Mensen in de wind’, waarbij August Rodin de inspiratiebron was. Klas 4 moest de dynamiek en beweging uitbeelden in een schilderopdracht. De dynamiek voor klas 5A betekende animatie, met als thema metamorfose.
Hielke en Sietske leerlingen uit klas 6A (nee, niet van de Kameleon) waren docent Hoekstra behulpzaam met het geven van een presentatie. De leerlingen konden kiezen uit zes verschillende thema’s, waarbij een aantal leerlingen een eigen invulling had gegeven aan het thema dynamiek. Overigens merkte Hoekstra op dat tekenen tegenwoordig meer een vrouwenvak is geworden, aangezien dames heel vaak voor dit vak kiezen. “Gelukkig komen er weer wat jongens bij.”
Uw reactie