Nieuws

Zet uzelf in Harlingen online in de kijkers via online marketing

Wilt u groeien in uw online verkopen? Heeft u de wens uw online nieuwspagina nog meer over de lokale regio van Harlingen te verspreiden? Wilt u met uw onderneming beter vindbaar worden via het internet of Google Maps? 

Het inzetten van Google Adwords is een juiste keuze. Google Adwords is een advertentieprogramma wat inmiddels luistert naar de naam ‘Google Ads’. Binnen dit advertentieprogramma kunt u zoekadvertenties creëren die in de zoekresultaten worden weergegeven.

 

Vindbaar worden in de regio

Wilt u graag vindbaar worden op een specifiek zoekwoord, maar het lukt u niet om van de “grote jongens” in de top 5 organische zoekresultaten te winnen, dan is Google Adwords inzetten een prima alternatief. Op basis van relevante zoekwoorden schrijft u advertenties die boven en onder de organische zoekresultaten binnen Google worden weergegeven.

Binnen Google Ads ziet u het zoekvolume van een zoekwoord (of meerdere zoekwoorden), de kosten om hierop te adverteren en hoeveel bedrijven hier momenteel al op adverteren. Belangrijke data die u mee kunt nemen in het samenstellen van uw online marketing campagne. Google adwords uitbesteden bij een specialist kan u op het juiste pad brengen tot betere online prestaties.

 

De zoekmachine Google is ‘s werelds meest gebruikte zoekmachine en beschikt over gigantisch veel data over het zoekgedrag van gebruikers. Dankzij deze data kan Google op een zeer gerichte manier advertenties weergeven, waardoor het voor veel bedrijven erg interessant is om te adverteren.

 

Binnen Google Adwords, nu Google Ads, kunt u zoekwoorden koppelen aan uw advertentie en advertentiegroepen. En bij zeer specifieke advertenties kunt u ook uitsluitingszoekwoorden toevoegen, zodat uw advertentie niet bij de zoekresultaten van irrelevante zoekwoorden wordt getoond. Met Google Ads kunt u dus heel specifiek advertenties creëren. Er zijn hierbij verschillende methoden mogelijk.

Wat is CPM? 

De afkorting CPM staat voor Click Per 1000 impressions. U betaalt dus een vooraf afgestemd bedrag voor het laten weergeven van uw advertentie. Daarbij kunnen specifieke advertentieposities geselecteerd worden, waarop uw advertenties moeten worden weergegeven. 

Wat betekent CPC?

Binnen het biedingssysteem van Google Ads wordt vaak gekozen voor een maximale prijs per klik op de advertentie. Dit wordt ook wel CPC genoemd. Wat is CPC? Dit betekent Cost Per Click. Naast CPC is er ook de optie CPM. Voor veel advertenties kan dit een waardevollere manier zijn om zo effectief mogelijk te adverteren.

 

Wilt u veel naamsbekendheid genereren? Kies dan voo CPM advertenties. Uw advertentie wordt aan de hand van uw instellingen binnen Google Ads weergegeven aan de meest relevante doelgroep. Deze advertenties zijn minder geschikt voor conversiegerichte doelstellingen. In dit geval zijn CPC-advertenties een betere keuze.  

 

Het juiste CPM-tarief is afhankelijk van de prijs en kwaliteit van uw advertenties. Wees kritisch op de ratecards, want de kosten zijn vaak te hoog voor wat het waard is. Met real-time bidding kun u de kosten vaak al halveren. En door goed te werken aan de kwaliteit, dus het aantal seconden dat uw advertentie wordt weergegeven, haalt u het meeste uit uw geld. 

 

Het juiste CPM-tarief is afhankelijk van de kosten, weggezet tegen resultaat. Daarom wordt bij CPM ook veel gesproken over CPV (Cost Per View), zodat u alleen nog betaalt voor kwalitatieve views. 

 

|Doorsturen

Buienradar



Agenda