Nieuws

Internationale influencers bezoeken Waddenzee Werelderfgoed

LEEUWARDEN - De campagne Holland National Parks is gestart met een bezoek van ongeveer 20 internationale journalisten en influencers. Samen met Nationaal Park NLDelta en Nationaal Park Hollandse Duinen wordt UNESCO Waddenzee Werelderfgoed middels deze campagne internationaal onder de aandacht gebracht. De influencers, voornamelijk gericht op duurzaam reizen, laten zich vandaag verrassen en inspireren door de Nederlandse Waddenkust.

De campagne is een samenwerking tussen het Nationale Parkenbureau en NBTC Holland Marketing. Doel is de toerist die op zoek is naar bijzondere natuurbelevenissen te inspireren en uiteindelijk te verleiden tot een bezoek aan een van de gebieden: Nationaal Park NLDelta, Waddenzee Werelderfgoed en Nationaal Park Hollandse Duinen. Voor Visit Wadden is dit het eerste grote internationale persmoment, waarbij Marketing Groningen, Merk Fryslân en Holland boven Amsterdam nauw met elkaar samenwerken.

 

Martin Cnossen, directeur Merk Fryslân: “De influencers gaan ervaren dat het Waddengebied echt een uniek stukje natuur is, maar tegelijk ook heel kwetsbaar. Samen met de andere noordelijke marketingorganisaties willen we het kwaliteitstoerisme en de leefbaarheid in dit gebied bevorderen.”

 

De groep maakt kennis met de bijzondere belevenissen die de Waddenzee te bieden heeft. Een vaartocht naar de zeehondenbanken, uitleg over het ecosysteem en de biodiversiteit en wadlopen. Voor menig Nederlander vanzelfsprekend. Een internationale bezoeker kijkt toch wat verbaasd als het water opeens verdwijnt. Verder een zelf-bereide maaltijd met geraapte ingrediënten.

 

Het eerste jaar van de campagne wordt UNESCO Waddenzee Werelderfgoed samen met de twee andere Nationale Parken onder de aandacht gebracht van Duitsers, Belgen, Italianen, Fransen en Spanjaarden. Vanaf volgend jaar kunnen ook andere Nationale Parken deelnemen aan de campagne. 

|Doorsturen

Buienradar



Agenda